bedriften min

Tenk AS

Tjeneste for oppdatering av nettsider.

Publisert Sist oppdatert
Som 18-åring startet Ørjan Tinnen enkeltpersonforetaket TENK. Godt inne i sitt tredje år er virksomheten blitt aksjeselskap. Bedriften har tre ansatte og oppdragsmengden er stadig økende.Bakgrunnen for tjenesten er at mange bedrifter som utvikler nye nettsider har store ambisjoner med disse i utgangspunktet. Dessverre er det mange som ikke greier å oppdatere innholdet på nettstedene i tråd med disse ambisjonene. Resultatet blir at innholdet på nettsidene er mangelfullt eller dårlig vedlikeholdt, og at kunder og samarbeidspartnere møter utdatert informasjon.Samtidig som at landets webutviklingsbyråer har produsert nye nettsider på løpende bånd de siste årene, har det ikke vært noen aktører på det norske markedet som har kunnet tilby videre oppdatering og vedlikehold av de mange nyutviklede nettsidene. - Nytteverdien av investeringen ved nyutvikling av nettsider reduseres kraftig dersom man ikke evner å holde nettstedet oppdatert. En nettside skal gi noe tilbake til bedriften, det være seg som informasjonskanal, i forhold til omdømmebygging eller økt salg. Mange tror at man er i mål når man han lansert et nytt nettsted, men sannheten for de fleste er at lanseringstidspunktet kun er starten på websatsingen, sier Tinnen.Siden oppstarten i 2006 har tjenestespekteret til firmaet vært bredere enn bare web-prosjekter. I tillegg har bedriften hatt ulike oppdrag innen media og kommunikasjon for bl.a. Rosenborg BK, Olavsfestdagene, Kosmorama Trondheim internasjonale filmfestival og City Manager.Da finanskrisen satte inn for fullt i vinter så TENK muligheten til å rendyrke sitt forretningskonsept. De siste vintermånedene har bedriften brukt på markedsføring og nettverksbygging i web-bransjen. Når våren tar til for fullt har de vært i møter med et titalls web- og reklamebyråer i både Trondheim, Oslo og Bergen.Fremtiden ser dermed lovende ut for den unge gründer-trioen fra Trondheim. Med web-bransjens ledende aktører som ivrige samarbeidspartnere og en stadig voksende kundeportefølje å vise til, tror TENK på fortsatt vekst i årene som kommer.- Vi driver med dette så lenge det er gøy, smiler Tinnen. Og moroa ser ikke ut til å ta slutt med det første.

I en web-bransje som har vokst seg stor og sterk gjennom de siste årene, har Trondheimsfirmaet etablert seg med et konsept de mener de er alene om i Norge.

Videre oppdatering

Rendyrker konseptet

Powered by Labrador CMS