nyheter
Tines etikktull
Etikk er ikke alltid bra for helsa. I hvert fall gir det Tine-ledelsen hodepine. Bedriftens talsmenn måtte ta tenkepause da Forbrukerrapporten spurte om de tar etiske hensyn. Etter en tenkepause kommer marketingsjef Frode Fimreite tilbake til bladet med svar. Han forteller at de ikke har et eget etisk regelverk, men at selskapets holdninger og policyer er nedfelt i strategiplanene, og at de for øvrig holder seg til reglene for markedsføring rettet mot barn. Derfor viser de ikke reklamefilmer for Litago-yoghurtene før etter klokken ni. I stedet for å reklamere for disse sukkerbombene rettet mot barn i beste barne-TV-tid, forsøker Tine å gjøre foreldre bevisst på hva et balansert kosthold for barn bør inneholde, sier Fimreite. Det marketingsjefen ikke sier, ifølge Forbrukerrapporten, er at Tine har laget et internettsted for barn med reklame for Litago-produktene.
- Jeg vet ikke hva jeg skal si nå. Jeg ble litt paff nå. Kan jeg komme tilbake til deg i morgen? svarer Fimreite da journalisten tar opp temaet. Fimreite har markedsføringsansvaret for Litago-serien.
Nylige artikler
Norge, EU og Storbritannia enige om fiskeriavtale
EUs beslag av russiske midler: De Wever alene mot Kommisjonen – men vinner hjemme i Belgia
Økt oppmerksomhet uten politisk betydning
Monument-syndrom og offentlige bevilgninger
Så mange ledere er det i kommunen der du bor
Mest leste artikler
Regjeringen skroter lovfestet betalt ferie fra første arbeidsår: Akademikernes leder Lise Lyngsnes Randeberg er skuffet
Forsvarsmekanismer på arbeidsplassen: Hvordan ledere og ansatte lurer seg selv
Magne Lerø: Trump og EU: Forvirring rundt fredsplanen for Ukraina
Indre Namdal tester ny fastlegemodell: Kommunalt oppgavefellesskap i fokus
Vegard Einan i NHO Service og Handel: LOs søksmål om deltid truer den norske arbeidsmodellen