Annonse
nyheter
Trakter etter luksus
Forbrukere verden over ser ut til å ønske seg luksuriøse moteklær hvis de var stinne av penger. Kinesere, søramerikanere, så vel som europeere drømmer om å gå kledd i en Armanidress eller en drakt fra motehuset Gucci .
Annonse
I en internasjonal spørreundersøkelse fra ACNielsen er de italienske motehusene, Giorgio Armani og Gucci de mest ettertraktede designmerkene i verden.21.000 forbrukere i 42 land er spurt i den verdens omspennende undersøkelsen. Hele én av tre svarer at de ville foretrekke å kjøpe produkter fra Armani eller Gucci hvis de hadde hatt penger.Giorgio Armani og Gucci selger ikke bare moteklær og utstyr, men like mye image. Det er forbrukerne villige til å betale ekstra for, viser undersøkelsen. Andre luksusmerker som kommer høyt opp listen over det forbrukerne drømmer om å kunne kjøpe, er produkter fra Dior, Versace, Chanel, og Yves Saint Laurent.
Nylige artikler
Norge, EU og Storbritannia enige om fiskeriavtale
EUs beslag av russiske midler: De Wever alene mot Kommisjonen – men vinner hjemme i Belgia
Økt oppmerksomhet uten politisk betydning
Monument-syndrom og offentlige bevilgninger
Så mange ledere er det i kommunen der du bor
Mest leste artikler
Regjeringen skroter lovfestet betalt ferie fra første arbeidsår: Akademikernes leder Lise Lyngsnes Randeberg er skuffet
Magne Lerø: Trump og EU: Forvirring rundt fredsplanen for Ukraina
Forsvarsmekanismer på arbeidsplassen: Hvordan ledere og ansatte lurer seg selv
Indre Namdal tester ny fastlegemodell: Kommunalt oppgavefellesskap i fokus
Vegard Einan i NHO Service og Handel: LOs søksmål om deltid truer den norske arbeidsmodellen