Annonse
nyheter
TV 2 vil tjene rått på fotball-VM
TV 2 håper å tjene 20 millioner kroner ekstra på fotball-VM i Tyskland.
Annonse
TV 2-sjef Kåre Valebrokk, som deler senderettighetene til VM med NRK, sier interessen fra fans og sponsorer allerede er stor for VM.TV 2 har to tredeler av kampene, mens NRK har en tredel:Men TV 2 er alene om å ha reklameinntekter.- VM har denne gang en delrare kamper, men vi er sikre på at vi skal dra interessen fra VM med oss videre over i den norske fotballsesongen.Nå har vi fått på plass en helt nyidrettskanal med norsk fotball over en måneds tid, og det er jo veldig sterkt. VM styrker oss som fotballkanalen i Norge, sier Kåre Valebrokk.TV 2s salgsdirektør Bjørn Gunnar Rossvold regner med andre annonsører enn vanlig i en tradisjonelt tørr sommertid for TV-reklame.- Det er stor interesse for VM, spesielt fra sponsorer som er en del av en global merkekampanje. Det er reklamebrukere vi ellers ikke har så mye av, sier Rossvold.Han tror TV 2 kan øke reklameinntektene med opptil 20 millioner kroner under VM. Det er gode penger i en periode på året da det normalt er lite TV-titting.Det er menn som er den viktigste målgruppen, og produktreklamen er særlig biler, mobiler og annen teknologi.- Vi får nok sikkert en større del av totalmarkedet enn vi ellers ville fått. Men i utlandet, der det er mye reklame for øl og tipping, er nok effekten større av VM, sier Røssvold.Rare kamperStor interesseBilreklamer
Nylige artikler
Norge, EU og Storbritannia enige om fiskeriavtale
EUs beslag av russiske midler: De Wever alene mot Kommisjonen – men vinner hjemme i Belgia
Økt oppmerksomhet uten politisk betydning
Monument-syndrom og offentlige bevilgninger
Så mange ledere er det i kommunen der du bor
Mest leste artikler
Regjeringen skroter lovfestet betalt ferie fra første arbeidsår: Akademikernes leder Lise Lyngsnes Randeberg er skuffet
Magne Lerø: Trump og EU: Forvirring rundt fredsplanen for Ukraina
Forsvarsmekanismer på arbeidsplassen: Hvordan ledere og ansatte lurer seg selv
Indre Namdal tester ny fastlegemodell: Kommunalt oppgavefellesskap i fokus
Vegard Einan i NHO Service og Handel: LOs søksmål om deltid truer den norske arbeidsmodellen