nyheter

TV 2 vil tjene rått på fotball-VM

TV 2 håper å tjene 20 millioner kroner ekstra på fotball-VM i Tyskland.

Publisert Sist oppdatert
TV 2-sjef Kåre Valebrokk, som deler senderettighetene til VM med NRK, sier interessen fra fans og sponsorer allerede er stor for VM.TV 2 har to tredeler av kampene, mens NRK har en tredel:Men TV 2 er alene om å ha reklameinntekter.- VM har denne gang en delrare kamper, men vi er sikre på at vi skal dra interessen fra VM med oss videre over i den norske fotballsesongen.Nå har vi fått på plass en helt nyidrettskanal med norsk fotball over en måneds tid, og det er jo veldig sterkt. VM styrker oss som fotballkanalen i Norge, sier Kåre Valebrokk.TV 2s salgsdirektør Bjørn Gunnar Rossvold regner med andre annonsører enn vanlig i en tradisjonelt tørr sommertid for TV-reklame.- Det er stor interesse for VM, spesielt fra sponsorer som er en del av en global merkekampanje. Det er reklamebrukere vi ellers ikke har så mye av, sier Rossvold.Han tror TV 2 kan øke reklameinntektene med opptil 20 millioner kroner under VM. Det er gode penger i en periode på året da det normalt er lite TV-titting.Det er menn som er den viktigste målgruppen, og produktreklamen er særlig biler, mobiler og annen teknologi.- Vi får nok sikkert en større del av totalmarkedet enn vi ellers ville fått. Men i utlandet, der det er mye reklame for øl og tipping, er nok effekten større av VM, sier Røssvold.Rare kamperStor interesseBilreklamer
Powered by Labrador CMS