EUs nye mantra «Buy European» er blitt en hodepine for NHO-leder Ole Erik Almlid.
EUs nye mantra «Buy European» er blitt en hodepine for NHO-leder Ole Erik Almlid.

Uro i NHO for EUs nye mantra: «Kjøp europeisk»

«Buy European» er blitt et slagord i EU. Det kan føre til at Norge og norske bedrifter blir skubbet ut på sidelinjen, frykter forskere og næringsliv.

Publisert

– Uroen er reell. Dette er viktig for norske bedrifter og noe av det vi jobber mest med akkurat nå, sier Anne Line Kaxrud til NTB. Hun leder NHOs kontor i Brussel.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 750,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2835,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 205,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2400,-

KJØP

Powered by Labrador CMS