jobb og ledelse
Verdens beste reklamebyrå
Sportspressen er verdens beste reklamebyrå. Det er økonomiske interesser som setter dagsordenen på sportssidene. Det skriver Ukebrevet Mandagmorgen, som refererer fra den største kartleggingen som er gjort av internasjonal sportspresse.
Undersøkelsen er et samarbeid mellom forskningsmiljøer og universiteter i mange land, og er finansiert av Idrættens Analyseinstitut og den internasjonale sportskonferansen Play the Game. Konklusjonen er at den slagkraftige formelen bak den hurtig voksende sportsøkonomien er et globalt forretningspartnerskap mellom næringslivet og pressens sportsredaksjoner. Etter å ha gjennomgått 10.000 artikler, fastslår forskerne at dagsavisenes sportsredaksjoner i praksis lar næringslivet bestemme dagsordenen og prioritere begivenheter som skal dekkes. Dekningen av sportsbransjens økonomiske og politiske forhold er minimal.
Nylige artikler
Norge, EU og Storbritannia enige om fiskeriavtale
EUs beslag av russiske midler: De Wever alene mot Kommisjonen – men vinner hjemme i Belgia
Økt oppmerksomhet uten politisk betydning
Monument-syndrom og offentlige bevilgninger
Så mange ledere er det i kommunen der du bor
Mest leste artikler
Regjeringen skroter lovfestet betalt ferie fra første arbeidsår: Akademikernes leder Lise Lyngsnes Randeberg er skuffet
Magne Lerø: Trump og EU: Forvirring rundt fredsplanen for Ukraina
Forsvarsmekanismer på arbeidsplassen: Hvordan ledere og ansatte lurer seg selv
Indre Namdal tester ny fastlegemodell: Kommunalt oppgavefellesskap i fokus
Vegard Einan i NHO Service og Handel: LOs søksmål om deltid truer den norske arbeidsmodellen