jobb og ledelse

Verdens beste reklamebyrå

Publisert Sist oppdatert

Sportspressen er verdens beste reklamebyrå. Det er økonomiske interesser som setter dagsordenen på sportssidene. Det skriver Ukebrevet Mandagmorgen, som refererer fra den største kartleggingen som er gjort av internasjonal sportspresse.

Undersøkelsen er et samarbeid mellom forskningsmiljøer og universiteter i mange land, og er finansiert av Idrættens Analyseinstitut og den internasjonale sportskonferansen Play the Game. Konklusjonen er at den slagkraftige formelen bak den hurtig voksende sportsøkonomien er et globalt forretningspartnerskap mellom næringslivet og pressens sportsredaksjoner. Etter å ha gjennomgått 10.000 artikler, fastslår forskerne at dagsavisenes sportsredaksjoner i praksis lar næringslivet bestemme dagsordenen og prioritere begivenheter som skal dekkes. Dekningen av sportsbransjens økonomiske og politiske forhold er minimal.

Powered by Labrador CMS