jobb og ledelse
Viktigst for reiselivet
En fersk medlemsundersøkelse reiselivsorganisasjonen HSMAI Norge har gjennomført viser at sterkere fokus på felles markedsføring og bedre service- og kundebehandling er de viktigste områdene reiselivsbransjen bør bli bedre på. Bransjen ønsker også at internasjonal markedsføring skal få førsteprioritet fra Innovasjon Norge. Nesten 60 prosent mener dette, mens 25 prosent vil ha hovedfokus på produktutvikling i Norge.
Undersøkelsen viser at bransjen også må skjerpe seg når det gjelder service- og kundebehandling, ifølge generalsekretær Ingunn Hofseth i HSMAI Norge, reiselivsorganisasjonen som teller 1500 medlemmer.
- Dette er en temperaturmåling blant våre medlemmer, og signalene fra bransjen indikerer at det er et ønske om et samlet løft innenfor disse sentrale utfordringene for reiselivet, sier Hofseth.
Nylige artikler
Norge, EU og Storbritannia enige om fiskeriavtale
EUs beslag av russiske midler: De Wever alene mot Kommisjonen – men vinner hjemme i Belgia
Økt oppmerksomhet uten politisk betydning
Monument-syndrom og offentlige bevilgninger
Så mange ledere er det i kommunen der du bor
Mest leste artikler
Regjeringen skroter lovfestet betalt ferie fra første arbeidsår: Akademikernes leder Lise Lyngsnes Randeberg er skuffet
Forsvarsmekanismer på arbeidsplassen: Hvordan ledere og ansatte lurer seg selv
Magne Lerø: Trump og EU: Forvirring rundt fredsplanen for Ukraina
Indre Namdal tester ny fastlegemodell: Kommunalt oppgavefellesskap i fokus
Vegard Einan i NHO Service og Handel: LOs søksmål om deltid truer den norske arbeidsmodellen