Nyskaping
Vippepunkt for vegetarmat i Norge
– Vegetarburgerne har gått forbi bestselgeren vår i sommer, sier Coop-sjef Geir Inge Stokke i Dagligvarehandelen.
Mens nordmenn har grillet seg gjennom sommeren, har en ny megatrend gjort seg gjeldene i kjøttdisken til Coop-sjef Geir Inge Stokke. Vegatarmat kan se ut til å ha nådd et viktig vippepunkt
I sommer har butikkene i kjeden hans solgt så mange vegetarburgere at de nå er bestselgerne av alle burgertypene i butikken.
I en kronikk i Dagligvarehandelen skriver han at målet var å komme opp med et alternativt produkt som kunne utfordre posisjonen til den mektige flinktsteken.
– Spenningen knyttet til kundenes respons var stor. Var produktene gode nok til å rokke ved tradisjonene? skriver han.
Stokke tror deler av suksessen kan tilskrives at vegetarburgerne har blitt godt mottatt i sosiale medier. Og han lover at Coop-kjeden kommer til å lansere flere vegetarprodukter utover høsten.
Nylige artikler
Norge, EU og Storbritannia enige om fiskeriavtale
EUs beslag av russiske midler: De Wever alene mot Kommisjonen – men vinner hjemme i Belgia
Økt oppmerksomhet uten politisk betydning
Monument-syndrom og offentlige bevilgninger
Så mange ledere er det i kommunen der du bor
Mest leste artikler
Regjeringen skroter lovfestet betalt ferie fra første arbeidsår: Akademikernes leder Lise Lyngsnes Randeberg er skuffet
Forsvarsmekanismer på arbeidsplassen: Hvordan ledere og ansatte lurer seg selv
Magne Lerø: Trump og EU: Forvirring rundt fredsplanen for Ukraina
Indre Namdal tester ny fastlegemodell: Kommunalt oppgavefellesskap i fokus
Vegard Einan i NHO Service og Handel: LOs søksmål om deltid truer den norske arbeidsmodellen