Annonse
Nortura trenger flere egne merkevarer, slik som Gilde er et eksempel på, mener dagligvareekspert Erik Fagerlid. Foto: Gorm Kallestad / SCANPIX

Når kundene blir konkurrentene dine

– Uten å satse på egne merkevarer i enda større grad enn i dag, blir Norturas fremtid bare enda tøffere.

Det sier Erik Fagerlid – dagligvareekspert og rådgiver med lang fartstid fra bransjen.

Da han i sin tid jobbet med merkevarebygging hos den mektige leverandøren Orkla, merket han seg konsernsjef Jens P. Heryerdahls klare melding til butikkene: «Det er vi som eier forbrukerne. Dere i handelen er bare et nødvendig onde for å få varene frem til kundene».

Lese resten?
Løpende abonnement. Fornyer på fullpris (163,-) - første mnd kr
20,-
Prøv nå
Ingen bindingstid
Jeg har allerede abonnement
Annonse
Annonse