Forbrukerrådet og flere ingeniørorganisasjoner har store forventninger til at digitaliseringsminister Karianne Tung (Ap) og statsminister Jonas Gahr Støre (Ap) gjør oss bedre rustet mot den utenlandske tek-bransjen.

Digitaliseringsministeren roper varsku om tek-gigantenes overtak

Flere organisasjoner vil løsrive seg fra utenlandske teknologiselskaper. I dag kom deres råd til digitaliseringsministeren.

Publisert

Tirsdag overleverte Forbrukerrådet, Tekna og Nito flere anbefalinger til digitaliseringsminister Karianne Tung (Ap) om hvordan norske virksomheter kan løsrive seg fra de store utenlandske teknologiselskapene.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv med Samtiden
Nett
1 mnd

19,- 209,-

KJØP

Dagens Perspektiv med Samtiden
Nett og papir
3 mnd

99,- 765,-

KJØP

Powered by Labrador CMS