Samfunnsstyring
Salget av dagligvarekjedenes egne merkevarer har økt kraftig i en tid hvor omtrent alt er blitt dyrere. Foto: Are Knudsen
Tror ikke at egne merkevarer vil endre folks handlevaner etter dyrtiden
Midt i dyrtiden har salget av dagligvarekjedenes egne merkevarer gått til himmels. De tre største aktørene tror imidlertid ikke at det vil endre kundenes handlevaner for godt.
Medier og Ledelse inviterte til dagskonferansen «Mat & Marked» på Litteraturhuset i Oslo og samlet mange næringsaktører på ett brett. Og selv om næringsminister Jan Christian Vestre (Ap) ikke var fysisk til stede, så hadde han likevel lagt indirekte føringer for store deler av debatten – med sin 10-punkts plan for å bedre konkurransen i dagligvaremarkedet.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 750,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2835,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 205,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2400,-
KJØP
Nylige artikler
Fredsprisvinneren vant folkets hjerter – tross alt
Ny vurdering av pendlerfradrag kan gi penger tilbake
Dette er Høyre-trioens distriktsalibi: Odelsgutt fra bøgda
Slik skal Norge gjøre seg mer attraktivt
Chile kan få sin mest høyreorienterte president siden Pinochet
Mest leste artikler
Økende arbeidsledighet blant unge: Er arbeidslivet tilpasset Gen Z?
Slakter eget slagord
Historisk vedtak: FN-konvensjon for funksjonshemmede innlemmes i norsk lov
Frank Gran om omkamper i kunnskapsorganisasjoner: Forståelse og ledelse
Forbundsleder Lill Sverresdatter Larsen i NSF varsler flere søksmål for overtidsbetaling til deltidsansatte sykepleiere