Annonse
 Den ansatte kommer ofte for sent, retter seg ikke alltid etter beskjeder, og har vært frekk mot kundene. Foto: fizkes/iStock
Juristene svarer

En ansatt er frekk mot kundene og kommer for sent. Kan vi si han opp uten advarsler?

Spørsmål: Vi har en ansatt i vår virksomhet som vi ikke lenger ønsker å beholde. Den ansatte kommer ofte for sent, retter seg ikke alltid etter beskjeder, og har vært frekk mot våre kunder. Problemet er at vi ikke har gitt den ansatte noen advarsler.

Både nærmeste leder og andre ansatte har sagt ifra til vedkommende om at slike hendelser som nevnt over ikke er «greit», men det har aldri blitt formalisert som advarsel. Må vi ha gitt den ansatte en advarsel før vi kan si han opp?

Les resten med abonnement fra
Løpende abonnement for privatpersoner. Fornyer på fullpris (125,-) - første mnd kr
20,-
Prøv nå
Ingen bindingstid
Jeg har allerede abonnement
Vil du ha regningen rett til bedriften? Klikk her
Annonse
Annonse