Arbeidsliv

Hele 31 prosent av de spurte virksomhetene opplyser at gode kommunikasjonsegenskaper er viktigst.

Har du egenskapene som sjefen vil ha?

Nå vil norske ledere først og fremst ha ansatte som er gode til å kommunisere med andre og har evne til å samarbeide.

Publisert Sist oppdatert

Det viser ferske tall fra Kompetanse Norges årlige undersøkelse Virksomhetsbarometeret, som har undersøkt norske virksomheters rekruttering og kompetansebehov.

Kommunikasjonsegenskaper blir rangert foran alle andre egenskaper i undersøkelsen.

Hele 31 prosent av de spurte virksomhetene opplyser at gode kommunikasjonsegenskaper er viktigst, mens 29 prosent opplyser at fagkompetanse er viktigst. Deretter følger evne til samarbeid med 17 prosent.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS