Arbeidsliv
Illustrasjonsfoto.
Fizkes | Dreamstime.com.
Kan vi gi vedkommende oppsigelse alene begrunnet i dårlig kundeservice?
DP-juristene svarer.
Spørsmål: Jeg driver en liten butikk på et lite sted og har problemer med en av mine ansatte. Vedkommende har generelt en dårlig holdning til kundene våre, noe vi kan dokumentere gjennom mange skriftlige klager over tid. Vi har tatt dette opp med vedkommende, og gitt en advarsel, men vi ser ingen bedring. Vi har også gjort det tydelig skriftlig hva vi legger i god kundeservice og hvilke forventninger vi har til den ansatte. Kan vi gi vedkommende oppsigelse alene begrunnet i dårlig kundeservice?
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 750,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2835,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 205,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2400,-
KJØP
Nylige artikler
Med Borten Moe får kjernekraft bein å gå på
NSF varsler flere søksmål: – Arbeidsgiver spekulerer i deltidsstillinger
Regjeringen åpner for å vurdere asylmottak i utlandet – vekker reaksjoner
Fredsprisvinneren: – Folk har risikert livet for at jeg skal være her
Regjeringens egen basketballbane får kritikk: – Garantert Norges dyreste idrettshall
Mest leste artikler
Slakter eget slagord
Økende arbeidsledighet blant unge: Er arbeidslivet tilpasset Gen Z?
Ole Gustav Gjekstad: Ny landslagssjef med fokus på individuell teknikk
Historisk vedtak: FN-konvensjon for funksjonshemmede innlemmes i norsk lov
Frank Gran om omkamper i kunnskapsorganisasjoner: Forståelse og ledelse