Arbeidsliv

Telenor Norge nedbemanner litt over 100 ansatte.

Telenor nedbemanner over 100 ansatte: – Dette er en tung beskjed å motta

Kundesenteret i Rørvik nord i Trøndelag blir lagt ned.

Publisert Sist oppdatert

– Dette er en tung beskjed å motta, og vi gjør det vi kan for å hjelpe berørte medarbeidere til å finne annet arbeid. Fast ansatte som blir berørt av bemanningsreduksjon vil få tilbud om sluttavtale med omstillingsbistand, sier administrerende direktør i Telenor Norge, Birgitte Engebretsen.

Digitalisering

Telenor Norge gjør endringer i tre divisjoner for å «skape mer verdi for kundene». Ny teknologi skal gjøre det mulig med mer digitalisering og automatisering av viktige arbeidsprosesser, heter det i en pressemelding fra selskapet. Endringene fører også til nedbemanning.

– Omgivelsene våre er i stor endring, digitaliseringen skyter fart og åpner for nye muligheter. For å møte kundenes behov må vi digitalisere og utforske nye arbeidsmåter. Dette fører til organisasjonsendringer, bortfall av roller og bortfall av manuelle arbeidsoppgaver, sier administrerende direktør Birgitte Engebretsen.

Endringene, som innføres fra 1. mai, vil ifølge pressemeldingen innebære nedbemanning av rett i overkant av 100 ansatte i selskapet. I tillegg vil Telenor gjennomføre en betydelig reduksjon i antall vikarer og konsulenter.

Rørvik rammes

Som en del av prosessen er det bestemt at kundesenteret i Rørvik i Trøndelag avvikles. Telenor har to avdelinger i Rørvik; et kundesenter med 35 medarbeidere, og øvrig virksomhet med 37 ansatte som primært arbeider med fakturering og betaling for Telenor Norge. Det er kun kundesenteret som omfattes av endringen, og Telenor vil fortsatt ha tilstedeværelse i Rørvik etter denne endringen, heter det.

– Nå er vi opptatt av å gjennomføre endringene på en ryddig og god måte, og sørge for en så god ivaretakelse som mulig av de som blir berørt av nedbemanningen, sier Telenor Norge-sjef Engebretsen.

Powered by Labrador CMS