I «disse tider» har norsk arbeidsliv lært seg å jobbe, møtes og prates digitalt. De fleste av oss har hatt møter via Teams, Zoom eller andre digitale plattformer. Og alle verdens konsulenter gir oss gode råd (gjerne 10 av gangen) på epost og LinkedIn om hvordan man skal få mest ut av det digitale møtet.
Les resten med abonnement fra
Vil du ha regningen rett til bedriften? Klikk her
Annonse
Huskeliste for digitale personalsamtaler:
-
Fysiske møter er fortsatt best, men telefon er bedre enn Messenger og Teams er bedre enn telefon.
-
Sett av romslig med tid, ikke legg nye møter «vegg i vegg»
-
Det kan være vanskelig for den ansatte å bare «logge av» fra en slik samtale som kanskje er tatt fra et hjemmekontor uten andre å snakke med i etterkant. Så følg opp, og ta kontakt en dag eller to etter møtet.
-
Husk å lytte og la den ansatte slippe til.
-
La de med gode relasjoner i bunn samtale med hverandre – «en dårlig samtale er verre enn ingen samtale».
Annonse