Ledelse
Noen organisasjoner tar formålet sitt seriøst og drives og motiveres av det i hverdagen. Andre bare formulerer et formål, et «mission», uten å ta det i bruk, registerer Alexander Madsen Sandvik, førsteamanuensis ved Institutt for strategi og ledelse ved Norges Handelshøyskole.
Laflor/Istock
Bruk bedriftens formål til å motivere de ansatte
Det er en global trend at selskaper oppgir at formålet deres er å gjøre noe for andre. Bedrifter som tar det på alvor, kan tiltrekke seg motiverte medarbeidere.
Dét mener Alexander Madsen Sandvik, førsteamanuensis ved Institutt for strategi og ledelse ved Norges Handelshøyskole (NHH). Og ringvirkningene skal være mange:
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 750,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2835,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 205,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2400,-
KJØP
Nylige artikler
Støres «kjekt å ha»-plan for Norge
Støre vil ha opp farten i Norge: – Flere ting tar for lang tid
Dødt løp for Ap og Frp i ny måling – begge får 25 prosent
Trond Bentestuen ny direktør i Norsk Tipping
Akershus fylkeskommunene drives med evighetsperspektiv
Mest leste artikler
Slakter eget slagord
Forbundsleder Lill Sverresdatter Larsen i NSF varsler flere søksmål for overtidsbetaling til deltidsansatte sykepleiere
Digitaliseringsminister Karianne Tung om kunstig intelligens: En vekker for Norges digitale fremtid
Økende arbeidsledighet blant unge: Er arbeidslivet tilpasset Gen Z?
Lise Lyngsnes Randeberg: Unge arbeidstakere i advokatbransjen jobber ulovlig mye