Ledelse
Illustrasjonsfoto.
Dreamstime.
Mener dialogbasert metode gir bedre skoleledelse
En ny metode utviklet ved University of Auckland har til hensikt å skape bedre dialog mellom ledere og medarbeidere i skolesektoren.
Viviane Robinson, professor og skoleforsker ved University of Auckland, har utviklet en metode der ledere i skoler og barnehager skal lære å bygge tillit samtidig som de driver forbedringsarbeid og praktisk organisasjonsutvikling. Metoden, som kalles «Open-to-learning Leadership», er basert på en metaanalyse Robinson har gjennomført av hva slags skoleledelse det er som gjør at elevene lærer mest, samt kunnskap om organisasjonslæring som i sin tid ble utviklet av professorene Chris Argyris (Harvard Business School) og Donald Schön (Massachusetts Institute of Technology).
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 750,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2835,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 205,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2400,-
KJØP