Ledelse

Vær strategisk når du deltar på møter på jobben.

Når bør du ta ordet, når bør du tie?

Å ta ordet i møter gir mulighet til å vise fram hva du kan. Men ikke ta ordet for enhver pris.

Publisert Sist oppdatert

For mange kan det å ta ordet på møter på jobben være skummelt. Men hvis du aldri bidrar på felles arenaer, er sjansen mindre for at sjefen og kollegaene dine legger merke til hva du kan.

Allison Shapira underviser i kommunikasjon ved Harvard Kennedy School, og driver et firma som underviser ledere i god kommunikasjon. Hun har nylig gitt ut boka «Speak with Impact: How to Command the Room and Influence Others». Til Harvard Business Review gir hun følgende råd for de som er redde for å ta ordet i møter:

1. Forbered deg før møtet. Er du nervøs for å ta ordet, sørg for å ha forberedt et par punkter, så du vet hva du skal si.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS