Ledelse

Rangering av ansatte ga dårligere resultater

Det viser en studie Iwan Barankay fra Wharton University of Pennsylvania har gjort av salgsresultatene til 1500 møbelselgere.

Publisert Sist oppdatert

Hva skjer når de ansattes prestasjoner rangeres, og de får vite hvordan de ligger an sammenlignet med kollegene? Slår det ut på bunnlinjen? Ifølge en studie gjort av Iwan Barankay, førsteamanuensis ved Wharton University of Pennsynvania, er svaret ja. Han finner at rangeringene av ansatte påvirker både bunnlinje og de individuelle salgstallene. Problemet er bare at effekten stort sett går i feil retning. Rangeringene slår negativt ut.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 750,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2835,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 205,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2400,-

KJØP

Powered by Labrador CMS