Ledelse
Dagens Perspektiv har fått rekrutteringsekspert Espen Skorstad til å vurdere to stillingsannonser. Foto: Faksimiler fra «Journalisten» og «Finn.no». Ill: iStock
Skreddersy stillingsannonsene til de jobbsøkerne du vil ha
Nettavisen søkte etter folk «uten noen spesiell bakgrunn» til å lage «det neste store i Medie-Norge». Scandic gikk for det tradisjonelle: «Har du en genuin interesse for salg?». Rekrutteringsekspert Espen Skorstad har vurdert annonsene.
En stillingsannonse skal fange oppmerksomhet, men fortrinnsvis hos de rette jobbsøkerne. Dermed legger da også arbeidsgivere innsats i å skreddersy stillingsannonser, blant annet gjennom språk og bruk av visuelle virkemidler som skrifttyper, farger og bilder.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 750,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2835,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 205,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2400,-
KJØP
Nylige artikler
Fredsprisvinneren vant folkets hjerter – tross alt
Ny vurdering av pendlerfradrag kan gi penger tilbake
Dette er Høyre-trioens distriktsalibi: Odelsgutt fra bøgda
Slik skal Norge gjøre seg mer attraktivt
Chile kan få sin mest høyreorienterte president siden Pinochet
Mest leste artikler
Økende arbeidsledighet blant unge: Er arbeidslivet tilpasset Gen Z?
Slakter eget slagord
Historisk vedtak: FN-konvensjon for funksjonshemmede innlemmes i norsk lov
Ole Gustav Gjekstad: Ny landslagssjef med fokus på individuell teknikk
Frank Gran om omkamper i kunnskapsorganisasjoner: Forståelse og ledelse