Ledelse
PR-råd: Gjennomfør analyser som måler både hva folk trodde eller gjorde før PR-kampanjen - og hva de tenker og tror etterpå.
Dreamstime.
Slik evaluerer du PR-tiltakene
Kommunikasjonsavdelingene må kunne dokumentere effekten av PR-kampanjer.«Hvis vi ikke måler om det vi gjør har et resultat, så kaster vi penger ut av vinduet»
Kommunikasjonsdirektører må i økende grad forsvare sine budsjetter og sine investeringer i kommunikasjonstiltak for å dokumentere at tiltakene har medført økte inntekter eller reduserte utgifter for bedriften. Evaluering av tiltakene er derfor både viktig og nødvendig. Professor Peggy Simcic Brønn ved Institutt for kommunikasjon ved Handelshøyskolen BI anbefaler i «Lederens verktøykasse» på BIs hjemmesider en evalueringsmodell på tre nivåer som hun omtaler som «utfall», «uttak» og «resultater».
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 750,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2835,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 205,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2400,-
KJØP