Ledelse
Når vi overvurderer hvor mye vi rekker å gjøre på jobb, risikerer vi å skuffe andre som er avhengige av det vi skal levere, overskride frister og ender opp med å bli slitne og uinspirerte, skriver Sabina Nawaz i Harvard Business Review.
iStock
Slik får du krysset av alt på to do-lista
Er du en tidsoptimist? Det er frustrerende å sitte igjen med masse ugjort på slutten av arbeidsdagen. Her er knepene for å planlegge mer realistisk.
LEST OM LEDELSE. I et forsøk på å være effektiv og få gjort mest mulig på jobb er det mange som skriver lange lister over gjøremål hver dag. Resultatet blir ofte at det står igjen mye på lista ved endt arbeidsdag.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 750,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2835,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 205,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2400,-
KJØP
Nylige artikler
Fredsprisvinneren vant folkets hjerter – tross alt
Ny vurdering av pendlerfradrag kan gi penger tilbake
Dette er Høyre-trioens distriktsalibi: Odelsgutt fra bøgda
Slik skal Norge gjøre seg mer attraktivt
Chile kan få sin mest høyreorienterte president siden Pinochet
Mest leste artikler
Økende arbeidsledighet blant unge: Er arbeidslivet tilpasset Gen Z?
Slakter eget slagord
Historisk vedtak: FN-konvensjon for funksjonshemmede innlemmes i norsk lov
Frank Gran om omkamper i kunnskapsorganisasjoner: Forståelse og ledelse
Forbundsleder Lill Sverresdatter Larsen i NSF varsler flere søksmål for overtidsbetaling til deltidsansatte sykepleiere