Ledelse

Slik tjener du på å forfremme dine ansatte

Det er ikke alltid gresset er grønnere på den andre siden.

Publisert Sist oppdatert

Mange bedrifter tror de har skutt gullfuglen når de får signert dyktige ledere og ansatte gjennom å rekruttere eksternt.

Det er ikke sikkert at de får løst sine problemer på denne måten, skriver nettstedet Entrepreneur. Uten konstant, fokusert utvikling og seriøs planlegging kan likevel den nyankomne som virket så dyktig snu opp ned på organisasjonen din.

Entrepreneur bruker giganten General Motors som eksempel: Da Johan de Nysschen ble ansatt som leder, så selskapet et behov for at bilmerket Cadillac skulle konkurrere i luksusbilsegmentet. General Motors hadde store forventninger til Nysschen. I stedet falt Cadillac–salget med 11 prosent de første årene. Noen måneder senere ble han byttet ut med en leder som hadde vært i bedriften i årtier.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS