Ledelse

Svarte ikke Obos om kvinnefotball–sponsing

Publisert Sist oppdatert

Kvinnefotballen i Toppserien har ordnet sponsor. Obos skal bidra med seks millioner kroner i året frem til 2022, men selskapet regner med at det totale bidraget årlig kan komme opp i 11–12 millioner når samarbeidet får sin endelige form, skriver VG.

Men sponsoren måtte de ordne selv. NFF tok seg ikke en gang bryet med å svare Obos sine henvendelser om sponsoratet i sommer, ifølge konsernsjef Daniel Kjørberg Siraj:

– Jeg luftet det først for noen i NFF, men det var åpenbart ikke kommersielt interessant. Der skjedde det ingenting. Vi spurte om dette kunne være noe. Da var beskjeden sendt: Dette er interessant for Obos. Men vi hørte aldri noe fra NFF, sier han til avisen.

Men Siraj ønsket ikke å gi seg så lett: I midten av september tok Obos kontakt med Pål Breen i Norsk Toppfotball, en partner i forbindelse med sponsingen av Obos–ligaen. Etter hvert ble Hege Jørgensen fra Serieforeningen for kvinnefotball invitert med. Det førte til mer handlekraft.

Onsdag kom partene i mål med avtalen, som ble signert på Ullevaal stadion, da også med applauderende NFF–topper til stede.

Powered by Labrador CMS