Ledelse

Stempler du dine ansatte som illojale dersom de er kritiske til målene du som leder setter?

Vær forsiktig med å stemple ansatte som «illojale»

Forfatter mener målstyring har ført til at faglige, solide medarbeidere som er kritiske til mål som ledelsen har satt, ofte blir stemplet som illojale eller uegnet.

Publisert Sist oppdatert

I boken «Sammen: Jakten på stemningen, samholdet og samarbeidet» skriver Bjørn Nervik og Bjørn Erik Brandsæter Helgeland om ulike aspekter ved ledelse. Et av temaene forfatterne tar om er lojalitet og illojalitet.

– Lojalitet er et vanskelig tema. Selv har jeg kommet opp i dilemmaer mange ganger. Hvem og hva skal jeg være lojal til? skriver Nervik.

Han mener det kan virke som det er minst to ulike holdninger i arbeidslivet når det gjelder synet på det å opptre lojalt.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnenter gir tilgang til alle artikler og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS