Nyskaping
Airbnb satser på bedriftsmarkedet
Ny funksjon har gjort det lettere for forretningsreisende å bo privat.
Basert på rundt ett års erfaring med bedriftskunder som Google og SoundCloud i USA, lanserte Airbandb i sommer en global løsning for forretningsreisende. I korte trekk går den ut på at den forretningsreisende kan velge at arbeidsgiveren blir direkte belastet for overnattingene, samtidig som utvalgte medarbeidere i bedriften får tilgang til et administrasjonsverktøy med oversikt over overnattinger og kostnader til selskapets utsendte.
Den forretningsreisende kan velge å bo «som hjemme», med eget kjøkken og stue eller å reise som gruppe i en uformell setting der man også kan jobbe eller ha møter, for eksempel hvis man prioriterer beliggenhet eller det sosiale aspektet. Ifølge Airbandb har 1000 selskaper allerede registrert seg, hvorav 500 det første døgnet da løsningen ble global.
– Våre ansatte setter pris på valgfrihet og fleksibilitet som utleiestedene på Airbnb gir dem når de er på tur, enten på konferanser, møter eller på teambuilding. Det er supert at «Googlers» enkelt har tilgang til Airbnbs store utvalg av overnattingssteder når de planlegger reisen, sier Darragh Ormsby, Global Travel Manager i Google i en pressemelding.
Nylige artikler
Norge, EU og Storbritannia enige om fiskeriavtale
EUs beslag av russiske midler: De Wever alene mot Kommisjonen – men vinner hjemme i Belgia
Økt oppmerksomhet uten politisk betydning
Monument-syndrom og offentlige bevilgninger
Så mange ledere er det i kommunen der du bor
Mest leste artikler
Regjeringen skroter lovfestet betalt ferie fra første arbeidsår: Akademikernes leder Lise Lyngsnes Randeberg er skuffet
Forsvarsmekanismer på arbeidsplassen: Hvordan ledere og ansatte lurer seg selv
Magne Lerø: Trump og EU: Forvirring rundt fredsplanen for Ukraina
Indre Namdal tester ny fastlegemodell: Kommunalt oppgavefellesskap i fokus
Vegard Einan i NHO Service og Handel: LOs søksmål om deltid truer den norske arbeidsmodellen