Annonse
nyheter

Coca-Kaffe
The Coca-Cola Company vil mer en Cola. I dag lanserer selskapet kaffe og te i Europa, med åpning av konseptutikken Far Coast i Bogstadveien i Oslo.
Annonse
Lanseringen av merkevarene og butikk i butikk-løsningene Far Coast og Chaqwa, samt konseptbutikken Far Coast i Oslo vil føre Coca-Cola inn i et nytt, trendy og sterkt voksende drikkemarked, står det i en pressemelding fra gigantselskapet.- Våre markedsundersøkelser forteller oss at kaffedrikker er de eneste varme drikkene norske forbrukere er villige til å betale ekstra for. I det norske kaffemarkedet i convinience og horeca segmentet er det høy trafikk og lave marginer, sier Øystein Enger, markeds - og utviklingssjef i PBB Coca-Cola.Far Coast skal være te- og kaffedrikker for kvalitetsbevisste forbrukere. Den nye kaffebutikken etablerer seg med en konseptbutikk i Bogstadveien i Oslo. Coca-Cola ønsker med dette å ta del i det sterkt voksende kaffe- og temarkedet i Norge.- Nordmenn er veldig glad i god kaffe. Gjennomsnittlig drikker hver nordmann ca 160 liter i året. Forbruket per innbygger har vært jevnt de siste 30 årene, ca. 10 kg pr innbygger. Det er faktisk bare finnene som drikker mer kaffe enn nordmenn i verden.- Norske forbrukere er gode indikatorer på hvordan mottakelsen i andre europeiske markeder vil bli. Nordmenn er innovatører og tidlig brukere av nye drikkevarer, derfor finner vi nå Europas første Far Coast restaurant i Oslo, sier Øystein Enger.The Coca-Cola Company har en rekke ganger lansert nye produkter og konspter i Norge som et av de de første markedene i verden, og sier at de har god erfaring med dette.
Betaler bare ekstra for kaffe
Annonse