Annonse
Kortnytt
Kraftig økning i Nav-klager
Annonse
Antall serviceklager til Nav økte med hele 35 prosent i fjor, viser Navs klagestatistikk. En serviceklage er en klage på hvordan man har opplevd kontakten med Nav.
I 2015 ble det registrert 5196 serviceklager på den statlige delen av Nav. I fjor økte klagetallet til 7035.
Drøyt 40 prosent av brukerne oppgir at serviceklagen gjelder «veiledning, informasjon og oppfølging», mens litt over 30 prosent mener at servicen er for dårlig når det gjelder «saksbehandlingstid og svartid». Snaut 20 prosent klager på «Nav-ansattes oppførsel».
Det er mottakere av arbeidsavklaringspenger som klager mest, etterfulgt av mottakere av dagpenger og sykepenger.
Nylige artikler
Norge, EU og Storbritannia enige om fiskeriavtale
EUs beslag av russiske midler: De Wever alene mot Kommisjonen – men vinner hjemme i Belgia
Økt oppmerksomhet uten politisk betydning
Monument-syndrom og offentlige bevilgninger
Så mange ledere er det i kommunen der du bor
Mest leste artikler
Regjeringen skroter lovfestet betalt ferie fra første arbeidsår: Akademikernes leder Lise Lyngsnes Randeberg er skuffet
Magne Lerø: Trump og EU: Forvirring rundt fredsplanen for Ukraina
Forsvarsmekanismer på arbeidsplassen: Hvordan ledere og ansatte lurer seg selv
Indre Namdal tester ny fastlegemodell: Kommunalt oppgavefellesskap i fokus
Vegard Einan i NHO Service og Handel: LOs søksmål om deltid truer den norske arbeidsmodellen