nyheter

Lidl lokker med norske varer

For første gang kommer toppsjefer i Lidl med uttalelser i norsk media. Selskapet sier til bladet Økonomisk Rapport at de skal gjøre helomvending for å tiltrekke seg nye kunder.

Publisert Sist oppdatert
Tyske Lidl gjør helomvending og går nye veier for å kapre kunder til butikkene. Kjeden fyller hyllene med norske og internasjonale kjente merker.Bare i løpet av fjoråret økte antallet norske merker med mellom 500-600. Og flere blir det, ifølge Lidls innkjøpsdirektør i Norge Werner Evertsen.Dagligvarekjeden har slitt med å lokke til seg kunder helt siden etableringen av de første Lidlbutikkene i 2004.- Vi må ta selvkritikk for at vi ikke jobbet hardere fra dag en med å ta inn norske merkevarer, sier regiondirektør Andreas Mikalsen i Lidl Norge.- Vi har lært mye. En del ting har vi undervurdert. Norske kunder er krevende, sier regiondirektør i Lidl Norge.Les hele saken i Økonomisk Rapport. For abonnement, trykk HAR LÆRTAndreas Mikalsenher.
Powered by Labrador CMS