Næringsliv

Lokkemidler

Publisert Sist oppdatert

Hotellgjestene vil legge igjen mer penger dersom hotellene øker utvalget av filmer, musikk og andre underholdningstilbud på hotellrommene. Et hotell kan faktisk tredoble omsetningen per rom.

Det påstår Harald Berg, administrerende direktør for Quadriga Norden, som leverer underholdningssystemer til hoteller.

Han mener at et mer omfattende tilbud vil føre til en langt større variasjon i bruken.

- Hvis man sammenligner med hoteller som sverger til det tradisjonelle underholdningstilbudet, altså fire-fem filmer, så dobles inntektene når hotellene oppgraderer tilbudet med flere filmer og filmkategorier, språkvalg, musikk og internett. I en del tilfeller har vi sett at omsetningen er blitt tredoblet, hevder Berg.

- Ved å bruke TV-settet på rommet til å tilby de siste filmene før de slippes på DVD, gjøre det mulig å spille de største hitsene eller for den saks skyld markedsføre hotellrestaurantens meny, tjener hotellet mer penger per gjest. Samtidig som gjestene føler at de får mer ut av oppholdet, argumenterer Berg.

Powered by Labrador CMS