Finansminister Jens Stoltenberg (Ap) kommenterte regjeringens oppfølging av Stortingets vedtak om reduksjon i avgifter på drivstoff mandag morgen.
Ole Berg-Rusten / NTB
Stoltenberg: – Vi går ut fra at bensinstasjonene følger opp
Regjeringen følger opp stortingsvedtaket om reduserte avgifter på drivstoff, og fra 1. april vil alle satsene i veibruksavgiften på drivstoff settes til null.
Det innebærer at avgiftene på bensin reduseres med 4,41 kroner per liter, og at avgiftene på diesel reduseres med 2,85 kroner per liter, begge inkludert merverdiavgift, skriver regjeringen i en pressemelding.
Dagens Perspektiv med Samtiden
Nett
1 mnd
19,- 209,-
KJØP
Dagens Perspektiv med Samtiden
Nett og papir
3 mnd
99,- 765,-
KJØP
Nylige artikler
20 alvorlige fallulykker på jobb siden april: – Dette er for høye tall
Rubio: USA vil ha Iran-avtale, men ikke for enhver pris
Utviklingsministeren: – Norske penger hjelper folk i Venezuela
Frankrike stenger atomreaktorer i varmen
Våre viktigste kolleger bor på innsiden
Mest leste artikler
Må sjefen for E-tjenesten ha militær bakgrunn? Strid om sivil leder
Jan Ketil Arnulf om å åpne for en sivil sjef for E-tjenesten: Ingen garanti for å finne en god kandidat
ADHD i arbeidslivet: Slik kan åpenhet og fleksibilitet gi bedre resultater på jobb
Studie: Narsissistiske ledere vil ha ansatte tilbake på kontoret
Pål Voss om at ledere lærer feil ting om kunstig intelligens: Derfor er dømmekraft viktigst