Annonse
nyheter
Tidenes beste i Bergens Tidende
Gode annonsetider gjør at pengene strømmer inn til Bergens Tidende. Fjoråret ble tidenes beste for mediehuset.
Annonse
Før skatt satt konsernet Bergens Tidende igjen med 132 millioner kroner etter 2005. En av de viktigste årsakene er gode resultater i annonsemarkedet.- Vi er godt fornøyd med fjoråret, sier administrerende direktør Didrik Munch i BT til sin egen avis.Resultatet er tidenes beste for mediehuset, som i tillegg til å utgi avisen også har betydelige inntekter fra trykking, distribusjon og over internett. Nett-inntektene økte fra 14,4 millioner kroner til 28,7 millioner - en økning på 99 prosent.Samtidig som inntektene øker og øker, faller opplaget. I løpet av 2005 falt opp-laget med 813 eksemplarer på hverdager til 88.054. På søndager økte opplaget litt.- Vi har klart å stabilisere antallet abonnement, mens det er løssalget som faller, sier Munch til avisen.