Arbeidsliv

Har du planer om å innføre hybridkontor på jobb? Da er det viktig å få på plass en avtale.

Dette må med i en ny arbeidsavtale om hjemmekontor

Mange arbeidsgivere er kanskje ikke er klar over at det må inngås avtale om bruk av hjemmekontor med hver enkelt ansatt hvis man ønsker mer hybride løsninger framover.

Publisert Sist oppdatert

Hvis man innfører en fast ordning om bruk av hjemmekontor må det inngås avtaler om hjemmekontor.

– Det er bare når hjemmearbeid er mer tilfeldig at man ikke trenger å inngå avtale, understreker HR og ledelsesrådgiver Karoline Amundsen Dystebakken i en pressemelding.

Et eksempel på dette er hvis man arbeider noen timer hjemmefra i ny og ne av fleksibilitetshensyn eller en dag fordi man skal få håndverker på besøk ila dagen, forteller Dystebakken.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnenter gir tilgang til alle artikler og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS