Annonse
Arbeidsliv
Flere senioransatte i kommunene
Tre av fire kommuner mener seniorpolitikk er lønnsomt, viser ny undersøkelse.
Annonse
Ifølge undersøkelsen, som er gjort av Econ Pöyry for KS, har kommunene i dag en langt større andel ansatte over 60 år enn i 2006 da forrige kartlegging ble gjennomført. Over halvparten av kommunene sier at de tilrettelegger arbeidet slik at det blir enklere å jobbe lenger. Mange kommuner bruker også stimuleringstiltak for å få de eldste arbeidstakerne til å stå lenger i jobb, skriver Kommunal Rapport.
Halvparten av kommunene oppgir at de tilbyr en seniorsamtale for å kartlegge eldre arbeidstakeres ønsker for videre yrkesliv.
Nylige artikler
20 alvorlige fallulykker på jobb siden april: – Dette er for høye tall
Rubio: USA vil ha Iran-avtale, men ikke for enhver pris
Utviklingsministeren: – Norske penger hjelper folk i Venezuela
Frankrike stenger atomreaktorer i varmen
Våre viktigste kolleger bor på innsiden
Mest leste artikler
Jan Ketil Arnulf om å åpne for en sivil sjef for E-tjenesten: Ingen garanti for å finne en god kandidat
Må sjefen for E-tjenesten ha militær bakgrunn? Strid om sivil leder
ADHD i arbeidslivet: Slik kan åpenhet og fleksibilitet gi bedre resultater på jobb
Ståle Langvik: Statlig sløsing skjuler snikrasjonering i velferden
Tom Karp om sterke ledere: Derfor utfordres demokrati og ledelse nå