Arbeidsliv
Det nærmer seg slutten av 2019 og flere av våre ansatte har i løpet av året opparbeidet seg «plusstimer» som ikke har blitt avviklet.
Igor Mojzes | Dreamstime.com
Kan vi slette alle «plusstimene» til de ansatte ved overgangen til nytt år?
DP-juristene svarer.
Spørsmål: Det nærmer seg slutten av 2019 og flere av våre ansatte har i løpet av året opparbeidet seg «plusstimer» som ikke har blitt avviklet. Finnes det noen regler om hvor mange timer som kan overføres? Kan vi eventuelt slette alt ved overgangen til nytt år? Noen av de ansatte har særlig uavhengige stillinger.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 750,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2835,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 205,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2400,-
KJØP
Nylige artikler
Equinor bestrider forelegg fra Økokrim – vil ta saken til retten
Husbanken: Bostøtten dekker mindre av boutgiftene enn før
KI-utvalg slår alarm: Vil skrote hjemmeeksamen
Stor mangel på tilrettelagte boliger: Utbyggerne kvier seg, kommunene mangler penger
Norge mangler en boligplan for eldrebølgen
Mest leste artikler
Slakter eget slagord
Historisk vedtak: FN-konvensjon for funksjonshemmede innlemmes i norsk lov
Økende arbeidsledighet blant unge: Er arbeidslivet tilpasset Gen Z?
Forbundsleder Lill Sverresdatter Larsen i NSF varsler flere søksmål for overtidsbetaling til deltidsansatte sykepleiere
Frank Gran om omkamper i kunnskapsorganisasjoner: Forståelse og ledelse