Ledelse

Bedrifter må bli mer nysgjerrige

Ledere bedyrer at de oppmuntrer til nysgjerrige ansatte i sine bedrifter. I virkeligheten undertrykker de spørsmålene som kommer, viser en studie. De går med ryggen inn i fremtiden, sier lederrådgiver.

Publisert Sist oppdatert
Dette er noen av fordelene ved å dyrke nysgjerrigheten i organisasjoner, hevder professor Fransesca Gino ved Harvard Business School. I en skriver hun at de fleste grenseoverskridende oppdagelsene og bemerkelsesverdige oppfinnelser har skjedd på grunn av nysgjerrighet. Hun viser til forskning som konkluderer med tre nye viktige innsikter for nysgjerrighet som en viktig del av hvordan bedrifter kan forbedre seg:

«Færre gale beslutninger, mer innovasjon og positive endringer – i både kreative og mindre kreative stillinger, mindre gruppekonflikter, mer åpen kommunikasjon og bedre teamprestasjoner».

artikkel i Harvard Business Review

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 750,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2835,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 205,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2400,-

KJØP

Powered by Labrador CMS