Ledelse
Ifs kundesenter i Sarpsborg hadde opp imot 30 prosent sykefravær på det høyeste. Illustrasjonsfoto.
David Asch | Dreamstime
– Detaljstyring skapte 20 prosent sykefravær
Forsikringsselskapet Ifs kundesenter har skrotet detaljstyringen sin og lagt det evige jaget etter salgsmål på hylla. Nå får de ansatte styre hverdagen selv, og det har gjort underverker for sykefraværet.
Etter omleggingen har sykefraværet gått fra 20 prosent til én prosent.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 750,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2835,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 205,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2400,-
KJØP
Nylige artikler
Norge, EU og Storbritannia enige om fiskeriavtale
EUs beslag av russiske midler: De Wever alene mot Kommisjonen – men vinner hjemme i Belgia
Økt oppmerksomhet uten politisk betydning
Monument-syndrom og offentlige bevilgninger
Så mange ledere er det i kommunen der du bor
Mest leste artikler
Regjeringen skroter lovfestet betalt ferie fra første arbeidsår: Akademikernes leder Lise Lyngsnes Randeberg er skuffet
Magne Lerø: Trump og EU: Forvirring rundt fredsplanen for Ukraina
Forsvarsmekanismer på arbeidsplassen: Hvordan ledere og ansatte lurer seg selv
Indre Namdal tester ny fastlegemodell: Kommunalt oppgavefellesskap i fokus
Vegard Einan i NHO Service og Handel: LOs søksmål om deltid truer den norske arbeidsmodellen