Ledelse

Ifs kundesenter i Sarpsborg hadde opp imot 30 prosent sykefravær på det høyeste. Illustrasjonsfoto.

– Detaljstyring skapte 20 prosent sykefravær

Forsikringsselskapet Ifs kundesenter har skrotet detaljstyringen sin og lagt det evige jaget etter salgsmål på hylla. Nå får de ansatte styre hverdagen selv, og det har gjort underverker for sykefraværet.

Publisert Sist oppdatert

Etter omleggingen har sykefraværet gått fra 20 prosent til én prosent.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 750,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2835,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 205,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2400,-

KJØP

Powered by Labrador CMS