Ledelse
rawpixel / Unsplash
– Empati er lønnsomt
Ledere får store problemer med både ansatte, kunder, aksjonærer og investorer dersom de ikke har evnen til å sette seg inn i andres opplevelser av en situasjon, hevder konsulent.
Det er grunn til å bekymre seg over hvordan våre medmenneskelige relasjoner har utviklet seg, skriver konsulent John Boitnott på nettstedet Entrepreneur. Dette gjelder både i arbeidslivet og i våre privatliv. Det er vanskelig å komme overens med alle. Uansett årsak, ser det ut til at mange av oss har stadig større problemer med å kommunisere godt med hverandre. Ifølge Boitnott skyldes dette blant annet mangel på empati – altså evnen til å sette seg inn i hvordan andre har det.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 750,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2835,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 205,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2400,-
KJØP
Nylige artikler
Norge, EU og Storbritannia enige om fiskeriavtale
EUs beslag av russiske midler: De Wever alene mot Kommisjonen – men vinner hjemme i Belgia
Økt oppmerksomhet uten politisk betydning
Monument-syndrom og offentlige bevilgninger
Så mange ledere er det i kommunen der du bor
Mest leste artikler
Regjeringen skroter lovfestet betalt ferie fra første arbeidsår: Akademikernes leder Lise Lyngsnes Randeberg er skuffet
Forsvarsmekanismer på arbeidsplassen: Hvordan ledere og ansatte lurer seg selv
Magne Lerø: Trump og EU: Forvirring rundt fredsplanen for Ukraina
Indre Namdal tester ny fastlegemodell: Kommunalt oppgavefellesskap i fokus
Vegard Einan i NHO Service og Handel: LOs søksmål om deltid truer den norske arbeidsmodellen