Ledelse

Mens personlige kontakter og henvisninger i fjor toppet listen over kanaler jobbsøkerne brukte, oppgir færre arbeidstakere det som en viktig kanal i år.

Jakter jobber på nye måter

Google-søk og profesjonelle rekrutteringsbyråer er blitt viktigere når norske arbeidstakere leter etter sin neste jobb, viser ny undersøkelse.

Publisert Sist oppdatert

Måten folk orienterer seg i stillingsmarkedet og finner seg en ny jobb endrer seg.

Det viser en stor undersøkelse Kantar utførte i januar i år, på vegne av bemannings- og rekrutteringsselskapet Randstad. For andre år på rad har de spurt et representativt utvalg av 4000 norske arbeidstakere fra ulike bransjer.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 750,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2835,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 205,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2400,-

KJØP

Powered by Labrador CMS