ledertips

Når det gjelder kommunikasjon er det bedre med kvalitet framfor kvantitet.

3 råd om markedsføring

All markedsføring gir ikke mer salg. Her er tre grunner til at det ikke virker.

Publisert Sist oppdatert

Dorie Clark, skribent hos Forbes innefor salg og markedsføring, oppgir tre grunner til at markedsføring ikke alltid gir de forventede resultatene:

  • Gammeldags oppfatning av personlig salg
    Personlige møter og relasjoner betyr noe for salg, men mange selskaper utnytter ikke de mulighetene teknologien gir dem. Kunder ønsker å undersøke ting på nettet selv. Selgerne er dermed heller ikke så overlegne på informasjonssiden som de var tidligere. Før skulle selgere svare på alle mulige spørsmål. I dag finner kunden ut mer selv. Selgere må imidlertid fremdeles være eksperter i å bygge relasjoner, inngi tillit og forstå kundebehov.
  • Tror at mer kommunikasjon er bedre kommunikasjon
    Blogger, sosiale medier og nettsider gjør at ethvert selskap kan publisere ubegrensede mengder med informasjon. Det gjelder imidlertid å motstå fristelsen til å overlesse folk med informasjon. Istedenfor å informere mer, hold deg til det som er relevant.
  • Lager ikke den rette markedsføringsmiksen
    Å lage en glimrende markedsføringsplattform er fint, men for å drive etterspørselen må du gjerne markedsføre i flere kanaler. I den rette miksen. Det er ikke snakk om enten eller, men både og.
Powered by Labrador CMS