Annonse
ledertips
3 råd om markedsføring
All markedsføring gir ikke mer salg. Her er tre grunner til at det ikke virker.
Annonse
Dorie Clark, skribent hos Forbes innefor salg og markedsføring, oppgir tre grunner til at markedsføring ikke alltid gir de forventede resultatene:
-
Gammeldags oppfatning av personlig salg
Personlige møter og relasjoner betyr noe for salg, men mange selskaper utnytter ikke de mulighetene teknologien gir dem. Kunder ønsker å undersøke ting på nettet selv. Selgerne er dermed heller ikke så overlegne på informasjonssiden som de var tidligere. Før skulle selgere svare på alle mulige spørsmål. I dag finner kunden ut mer selv. Selgere må imidlertid fremdeles være eksperter i å bygge relasjoner, inngi tillit og forstå kundebehov. -
Tror at mer kommunikasjon er bedre kommunikasjon
Blogger, sosiale medier og nettsider gjør at ethvert selskap kan publisere ubegrensede mengder med informasjon. Det gjelder imidlertid å motstå fristelsen til å overlesse folk med informasjon. Istedenfor å informere mer, hold deg til det som er relevant. -
Lager ikke den rette markedsføringsmiksen
Å lage en glimrende markedsføringsplattform er fint, men for å drive etterspørselen må du gjerne markedsføre i flere kanaler. I den rette miksen. Det er ikke snakk om enten eller, men både og.
Nylige artikler
Norge, EU og Storbritannia enige om fiskeriavtale
EUs beslag av russiske midler: De Wever alene mot Kommisjonen – men vinner hjemme i Belgia
Økt oppmerksomhet uten politisk betydning
Monument-syndrom og offentlige bevilgninger
Så mange ledere er det i kommunen der du bor
Mest leste artikler
Forsvarsmekanismer på arbeidsplassen: Hvordan ledere og ansatte lurer seg selv
Magne Lerø: Trump og EU: Forvirring rundt fredsplanen for Ukraina
Indre Namdal tester ny fastlegemodell: Kommunalt oppgavefellesskap i fokus
Regjeringen skroter lovfestet betalt ferie fra første arbeidsår: Akademikernes leder Lise Lyngsnes Randeberg er skuffet
Vegard Einan i NHO Service og Handel: LOs søksmål om deltid truer den norske arbeidsmodellen