Annonse
Utfordringene i dagens skole er så store at det ikke er nok som lærer å være god alene, mener NTNU-professor Eirik Irgens. Foto: NTNU

– Læreren er ingen solospiller

– Jeg anser lærere for å være kunnskapsarbeidere, for deres viktigste verktøy er den kunnskapen de har, og evnen til å omsette den i godt arbeid. Arbeidet deres kan aldri bli fullt ut standardisert eller redusert til et spørsmål om å følge prosedyrer eller oppskrifter, sier Eirik Irgens.

Eirik J. Irgens er professor i utdanningsledelse ved NTNU. Han er aktuell med boken «Skolen: organisasjon og ledelse, kunnskap og læring», og har tidligere vært medredaktør på boken «Kompetent skoleledelse».

Lese resten?
Løpende abonnement. Fornyer på fullpris (163,-) - første mnd kr
20,-
Prøv nå
Ingen bindingstid
Jeg har allerede abonnement

Lederbibliotek

Har du spørsmål om ledelse?

I vårt lederbibliotek finner du ekspertrådene, fagartiklene og verktøyene som hjelper deg som leder.

Gå til Lederbiblioteket.


Annonse

Lederbibliotek

Har du spørsmål om ledelse?

I vårt lederbibliotek finner du ekspertrådene, fagartiklene og verktøyene som hjelper deg som leder.

Gå til Lederbiblioteket.


Annonse