Annonse
Det er en sammenheng mellom stress og tomhetsfølelse. Psykolog Carla Carl, som til daglig jobber med både privatpersoner og organisasjoner, kobler det til vår sårbarhet for overbelastning. Bruk ferien til å tenke igjennom hvordan du kan ta gode valg for deg selv i hverdagen, råder hun. Foto: Pressmaster, Dreamstime.
Stress & avkobling

Går du på tomgang?

Noen har begynt sommerferien, andre teller ned. Endelig er det ferietid. Tid for å senke skuldrene og nyte lange, lyse sommerdager, kvelder og netter. Det er tid for å parkere jobbstress og mas, og bare være.

Lese resten?
Løpende abonnement. Fornyer på fullpris (163,-) - første mnd kr
20,-
Prøv nå
Ingen bindingstid
Jeg har allerede abonnement

Prioriteringstips:

Bruk følgende måte å prioritere på daglig og ukentlig, råder psykolog Carina Carl:

A: hva du gjøre.

B: hva bør du gjøre.

C: Hva hadde det vært fint å få gjort.

Alternativt enda enklere: Hva gjøres, og hva har du lyst til.

– Gjør det viktigste først, og book bare 80 prosent av kalenderen din. Lær deg også å delegere og be om hjelp, sier Carl.

Annonse

Prioriteringstips:

Bruk følgende måte å prioritere på daglig og ukentlig, råder psykolog Carina Carl:

A: hva du gjøre.

B: hva bør du gjøre.

C: Hva hadde det vært fint å få gjort.

Alternativt enda enklere: Hva gjøres, og hva har du lyst til.

– Gjør det viktigste først, og book bare 80 prosent av kalenderen din. Lær deg også å delegere og be om hjelp, sier Carl.

Annonse