Ledelse

Dårlig kommunikasjon over video kan svekke tilliten mellom kollegaer på hjemmekontor.

Slik unngår du at «energivampyrer» ødelegger tilliten fra hjemmekontoret

Mange av oss har opplevd møtedeltakere som åpenbart jobber med andre ting underveis og som har en tydelig mine over som roper «dårlig dag». Slik oppførsel kan svekke tilliten blant kollegaer som jobber hjemmefra.

Publisert Sist oppdatert

Tilliten i det norske arbeidslivet er svært høy sammenlignet med andre land. Likevel kan dårlig møteoppførsel på hjemmekontoret svekke tilliten mellom kollegaer og ledere.

– Energivambyrer finnes dessverre, også digitalt. På Teams mister man konteksten rundt den som sitter i andre enden, samtidig med at mimikken kan bli mye tydeligere, sier Even Bolstad, leder i HR Norge.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnenter gir tilgang til alle artikler og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS