Ledelse

– Vi oppfordrer lederne våre til å ta hyppig kontakt med de ansatte, ikke først og fremst for å sjekke om de gjør oppgavene sine, men for å høre hvordan de har det og hva de trenger, sier HR-direktør Siri Sandholt i Coop.

Større rom for misforståelser

Nå som mange jobber hjemmefra oppstår det noen gnisninger vi kunne unngått hvis folk kunne avklart ting raskt over bordet, forteller HR-direktøren i Coop Norge.

Publisert Sist oppdatert

I Coop Norge og datterselskapene jobber de ansatte vanligvis på kontor, lager, i bakeri og i butikk. Under koronakrisen har selskapet hatt mye å gjøre, og de kontoransatte har stort sett vært spredt på hjemmekontor. Det betyr større avstand de ansatte imellom, og mellom dem og lederne.

Kan oppstå gnisninger

Å flytte samarbeidet over i digitale flater har gått overraskende bra, ifølge HR-direktør Siri Sandholt. Likevel merker de at det kan by på utfordringer å samarbeide på avstand, spesielt hvis folk har mye å gjøre og begynner å bli stressa.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Dagens Perspektiv

Se våre tilbud

Dagens Perspektiv
Digitalt

Se våre tilbud

Powered by Labrador CMS