Nyskaping

– Vi stoler på den nye sjåføren fordi han er blitt godkjent av et antall venner på Facebook, han er blitt veid og gradert av mennesker som oss. Vi ser ikke lenger oppover, men utover i våre egne nettverk før vi foretar våre avgjørelser, sier Gerry McGovern.

Tilliten til systemene rakner

Det har skjedd et avgjørende skifte i hvordan vi viser tillit. Vi stoler ikke lenger på varemerker, frontfigurer eller organisasjoner. Vi stoler på nettverket vårt. Dette skiftet får store konsekvenser for hvordan vi handler og for hvordan bedrifter kommuniserer.

Publisert Sist oppdatert

Under nyskapningskonferansen Stormkast i Bergen i februar holdt den irske «rebellen» Gerry McGovern et glødende og engasjerende foredrag om brukerorientering og digital transformasjon.

For McGovern er grunnpilaren for å overleve i dagens disruptive økonomi, kunnskap om kundens behov og ønsker. Det nytter ikke å tro, det nytter heller ikke å tenke ut fra eget ståsted – skal du overleve må du vite hva kundene vil ha.

Du må rett og slett spørre dem – eller mer korrekt observere kundens brukervaner og preferanser. Det er det han kaller «tilpasset digital kundeatferd».

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Dagens Perspektiv

Se våre tilbud

Dagens Perspektiv
Digitalt

Se våre tilbud

Powered by Labrador CMS