ledertips

Lag en plan

Det er alltid lettere å finne veien om du vet hvor du skal.

Publisert Sist oppdatert

Som sjef er jobben din å lede organisasjonen, teamet eller prosjektet fram mot et mål. Den jobben blir lettere om du og alle dine medarbeidere vet hvor dere skal og har målet klart i siktet. Det skriver about.com.

  • Definer: For å kunne stake ut kursen bør du begynne med å definere hvor selskapet er og hvor det burde være. Er dere for eksempel markedsledende i deres bransje, eller har andre selskaper den rollen som dere burde ha.
  • Sett mål: Når dere vet hvor dere er og hvor dere skal, er det alltid lettere å stake ut kursen. Da blir målet tydelig og alle vet hva dere jobber mot. Husk å få alle med på laget og trekk i samme retning.
  • Plan: Nå har du definert bedriftens ståsted, satt et mål og alle er kjent med det. Da er det bare å lage en plan for hvordan du skal komme dit. Gjør det gjerne visuelt, og kom med dagelige påminnelser om målet. Prøv å navigere hele tiden så dere ikke kommer ut av kurs.
Powered by Labrador CMS