Ledelse

Mye administrasjon i lederjobben?

3 hverdagstips for å lette byrden.

Publisert Sist oppdatert

I forbindelse med en stor undersøkelse om lederes administrasjonsarbeid, ba Chef om lesernes tips om hvordan man kan gå fram for å lette administrasjonsbyrden i lederhverdagen. Dette er tre av tipsene de fikk inn:

  • Sett av tid til det du skal gjøre
    Slå av telefon og lukk e-posten i perioden. Prioriter bort - det gjelder også saker som andre i organisasjonen har fått for seg er viktige.
  • Ikke vær redd for å delgere
    Medarbeidere vokser av større ansvar og delaktighet i det daglige arbeidet. Forsøk å finne ut hvem som passer best til hva.
  • Begynn dagen med en time obligatorisk administrasjon, før du begynner på e-post og andre ting.
    Hvis du ikke skulle rekke mer administrasjon den dagen, har du i alle fall gjort en del.

Flere tips kan du lese om hos chef.se

Powered by Labrador CMS