Nyskaping

Seks tips fra eksperter på markedsføring

Publisert Sist oppdatert

Craig Simpson og Brian Kurtz er forfatterne av boken The Advertising Solution, og er ringrever innen markedsføring.

Simpson, som også driver byrået Simpson Direct, skriver i Entrepreneur at de grunnleggende prinsippene som gjelder når noe skal promoteres, er at ordet spres på den mest effektive måten. Dette gjelder uansett hva du ønsker å markedsføre.

Etter å ha forsket på markedsføring og annonsering, skrevet bok og drevet egen bedrift, har Simpson kommet frem til 10 viktige tips for hvordan du markedsfører produktet ditt best mulig.

Her er seks av dem:

Kjenn produktet ditt:

  • For å kunne selge noe, har du behov for å utvikle en beskrivelse av det du tilbyr som du kan presentere for de potensielle kundene
  • Det er research og struktur som legger grunnlaget for å skape noe
  • Uansett hva du selger, bør du starte med å samle all informasjonen du har om produktet: hvordand et er laget, hva det gjør, hvordan det er en forbedring for kunden i forhold til konkurrentene, Unikhet
  • Hovedfordelene må ende opp i presentasjonen din, men den delen av prosessen kommer du tilbake til senere

Kjenn ditt publikum:

  • Du må styre produktets egenskaper mot lysten, ønskene, behovene og språket til den målgruppen du ønsker å nå
  • Bruk tid på steder der målgruppen din befinner seg. Hør på hvordan de snakker, og observer hvordan de oppfører seg
  • Dersom du har anledning til det, bør du spørre målgruppen om hvordan de oppfatter seg selv. Det kan gjøres via spørreskjemaer eller ved personlige intervjuer

Sørg for at hele pakken du selger er riktig:

  • Alle delene av en promotionpakke er forskjellige. Hver del har en ulik betydning og er viktig for totalsuksessen på kampanjen din
  • Sørg for at du lager en overskrift som fanger oppmerksomhet og gir folk lyst til å lese mer
  • Dette må følges opp med en tekst som presenterer ditt produkt, og som overbeviser leserne om at de har behov for dette
  • For å få tilgang til folks epostadresser, må du også ha noe å tilby dem. Her kan en penger tilbake-garanti være en løsning. Du må også forsikre dem om at adressene ikke blir misbrukt

Alt handler om prospektet:

  • Du må stille deg spørsmålet om hva prospektene dine er interesserte i, og være oppriktig interessert i dette for å lykkes
  • Hensikten med teksten din er ikke å bygge deg selv opp eller å imponere folk med vokabularet ditt. Du skal trekke folk til deg. Derfor må kampanjen handle om dem, og ikke deg
  • Teksten må ta opp ting som målgruppen er opptatt av, og hvordan disse problemene kan løses

Showmanship kan skille deg fra konkurrentene:

  • Hvis du ønsker å ha innvirkning på målgruppen, må du inneha kunsten å holde på deres oppmerksomhet. Noen ganger kreves det litt showmanship for å lykkes
  • Sender du post, kan fargene ha mye å si for oppmerksomheten du får. En bulkete konvolutt kan ha samme effekt
  • På internett kan bruken av overskrifter, bilder eller bannere skape interesse
  • Å skape litt show i markedsføringen kan utgjøre forskjellen på å bli oversett og å bli lagt merke til

Testing trumfer alt:

  • Testing er alt i markedsføring.Du kan ikke hvile på laurbærene før du har fått best mulige testresultater på kampanjene dine
  • Ikke bare anta at noe ikke fungerer. En liten justering i en overskrift eller en annen fargebruk kan være det lille utslaget som skal til for å lykkes
  • Hvis du ikke måler responsen er du dømt til ikke å oppnå de beste resultatene eller å kaste bort pengene dine

Kilder: Craig Simpson og Brian Kurtz / The Advertising Solution / Entrepreneur

Powered by Labrador CMS