Ledelse

Gründer Jeremy Bloom anbefaler seks skritt mot en bedre bedriftskultur.

Seks skritt mot en bedre bedriftskultur

Gründeren av marketing software-selskapet Integrate, Jeremy Bloom, forteller hvordan du kan bygge bedriftskultur etter å ha gått på en smell.

Publisert Sist oppdatert

I boken Fueled By Failure setter gründer og filantropist Jeremy Bloom fokuset på omstilling og omprogrammering etter at du eller bedriften din har gått på en smell. Han beskriver hvordan man kan lære av sine feil, og hvordan feilene kan brukes til å bygge en ny bedriftskultur.

På nettstedet entrepreneur.com trekker Bloom frem seks skritt som kan hjelpe deg på veien mot ny suksess:

Gjennomsiktighet

– Gå igjennom alle nøkkeltallene i forretningsvirksomheten til hele bedriften. Målet må være at alle ansatte skal vite tankegangen, ansvaret og strategien på ulike nivåer i organisasjonen, og at de kan dele ideer og feedback uansett stilling

Avkobling

– Alle trenger å lade batteriene av og til. Folk kan ikke komme tidlig og gå sent hver eneste arbeidsdag, uten å bli utbrente. Finn balansen

Myndiggjøring og frihet

– Unngå micromanaging, og gi heller folk generelle retningslinjer fremfor eksplisitte og detaljerte ordrer. Informerte ansatte er mer involverte og myndiggjorte i en bedrift. Med dette følger frihet til å ta på seg oppgaver, finne løsninger og å utføre oppgavene. Det bidrar til at de ansatte føler seg verdsatte og integrert i selskapets kultur

Fysisk rom

– Åpne landskap kan fungere for enkelte bedrifter, mens andre trenger å kunne lukke døra for å være produktive. Det er viktig å ta komfort inn i betraktningen når du vil at dine ansatte skal prestere på et høyt nivå

Snakke med kunder og ansatte

– I ulike faser av en bedrifts modningsprosess vil du nesten alltid gå igjennom uker eller måneder der du føler at ingenting fungerer. Da er det viktig å vende oppmerksomheten mot hvor du og teamet ditt mislyktes. Snakk sammen, og snakk med kundene dine

Organisasjonsdesign

– Organisasjonsdesign er prosessene, strukturen og hierarkiet du setter sammen, og som gir deg muligheten til å sette bedriftskulturen ut i live. Det inkluderer kommunikasjon, bedriftens policy, teambuilding, prestasjonsindikatorer, prestasjonsevalueringer, ansvarsfordeling og timeplanen din

Kilde: Jeremy Bloom / entrepreneur.com

Powered by Labrador CMS